Interior / Exterior

full detailing

la mână, sau cu mașina?

ce ai nevoie să știi despre detailing

Mulți clienți confundă detailing-ul cu polișul și nu e așa deloc. Detailing-ul este un proces tehnologic prin care lacul de vopsea este adus in starea inițială, adică lipsit de orice imperfecțiune. Zero zgârieturi, urme, contaminări. Polișul elimină, în cel mai bun caz, zgărieturile superficiale și e folosit pentru redarea luciului. Detailing-ul e tatăl polișului.

Detailing-ul e potrivit în următoarele cazuri: (1) mașina a fost ignorată foarte mult timp și starea lacului de pe vopsea e vizibil deteriorată; (2) restaurarea unei mașini oldtimer, care are vopsea originală, cu anumite proprietăți; (3) pregătirea mașinii pentru expoziții, showroom, vânzare, concursuri. Detaling-ul nu e ceva ce se face des pe o mașină și e foarte posibil ca pe unele mașini să fie chiar contraindicat. Detalii mai jos.

 

 

 

Ce include full detailing

Exterior

  • Decontaminare integrală a lacului de vopsea (clay bar).
  • Aducere în stare inițiala a aspectului exterior (eliminarea tuturor defectelor lacului de pe vopsea - zgârieturi, urme, aglomerări de lac, plasă de paianjen și coja de portocală).
  • Poliș faruri.
  • Poliș elemente de crom și aluminiu (jante, evacuări, bandouri cromate).
  • Restaurare și redare luciu elementelor de plastic și cauciuc (trimuri, bandouri, chedere).
  • Aplicare strat polimeric transparent de protecție a lacului.
  • Tratament ceramic integral (lac vopsea, jante, geamuri) pentru protecție împotriva apei, murdăriei și coroziunii (ține în jur de 6 - 8 luni).
  • Aplicare strat polimeric de luciu și profunzime.
  • Ceruire totală cu ceară pură Carnauba, combinată cu uleiuri de nuci și ceară de albine.

interior

  • Spălarea compatimentului motorului și a părții interioare a capotei motorului, fără apă.
  • Curățare profundă și reîmprospătare tapițerie (și hidratare și redare luciu în cazul tapițeriei din piele).
  • Curățare profundă a capitonajelor interioare (stâlpi și plafon) și a tuturor elementelor de bord, inclusiv grile de ventilație și butoane.
  • Restaurare și redare luciu elementelor plastice (trimuri, butoane, grile aerisire, praguri, stâlpi) și elemente cromate sau din aluminiu polișabil.
  • Eliminare totală a mirosurilor neplăcute și tratament cu odorizant proaspăt.

bine de știut

  • cât stă mașina în atelier: 4 sau 5 zile
  • cât costă: 4500 RON

Important de știut

Întrebări de la clienți

Am zis 4 sau 5 zile, orientativ. Poate să dureze 4 zile, 6 sau chiar 7 zile. Depinde foate mult de dimensiunile mașinii și de nivelul de degradare a lacului. De asemenea, aplicarea tratamentelor finale de potecție și luciu, în cazul detailing-ului, au timpi mari de aderare la lac – stratul polimeric de luciu și profunzime, spre exemplu, trebuie lăsat timp de 24 de ore, la o anumită temperatură, înainte de finisare. Ceara Concours trebuie lăsată minim 10 ore.

În orice caz, ca să vă faceți o idee, mașinile care sunt pregătite pentru expoziții de cel mai mare prestigiu la nivel mondial (expozițiile Concours), sunt supuse unui detailing care durează între 800 și 1000 de ore. Deci 4-7 zile nu e chiar așa de mult :).

Prin șlefuire. Pentru a aduce lacul la nivel egal pe toată suprafața elementului respectiv (astfel obținându-se luciul perfect), elementul este supus unui proces abraziv de șlefuire. Noi facem șlefuirea inițială (cea de profunzime) strict manual, pentru a avea control total și pentru a proteja vopseaua. Acesta e un alt motiv pentru care detailing-ul poate dura atât de mult.

La poliș nu iese nicio zgărietură serioasă. Uitați expresia “iese la poliș”, pentru că nu iese. Polișul se face cu mașina rotativă de poliș și e pentru zgărieturi superficiale sau nivelarea lacului. Și când spunem zgârieturi serioase, ne referim strict la acele zgâieturi de pe lac, nu de pe vopsea. Dacă vopseaua a fost zgâiată, în cel mai bun caz se estompează efectul vizual, prin detailing, însă ea nu va dispărea cu totul, decât prin revopsire. La fel și în cazul exfolierii lacului, se rezolvă doar prin aplicarea unui strat nou de lac.

Un alt motiv pentru care anumite zgărieturi nu ies este pentru că nu vrem noi să le scoatem, pentru că ar presupune compromiterea lacului – după fiecare rundă de șlefuire, măsurăm grosimea lacului și decidem dacă vom continua cu șlefuirea, sau nu. E foarte posibil ca o anumită zonă a unui element să aibă lacul în stare avansată de uzură și atunci nu vom continua cu eliminarea totală a zgârieturilor, ci ne vom concentra să reducem cât se poate de mult impactul lor vizual.

Depinde cum e protejată și întreținută ulterior mașina. Tratamentele ceramice și polimerice pe care le folosim în full detailing durează și un an. Pentru clienții care vor închideri nano-ceramice, poate dura 4-5 ani, cu întreținerea corespunzătoare.

Ceara pe care o folosim noi este ceara folosită în expozițiile Concours și are bază naturală. Ca orice substanță naturală, efectul este mult superior celor chimice, însă efectul durează mai puțin. În cazul nostru, poate dura până la 4-5 luni cu efect maxim. Dacă spălați mașina fără apă, poate dura și mai mult. Un lucru e cert, efectul vizual este incredibil.

Toate elementele adiacente zonelor ce vor fi supuse detailing-ului sunt izolate total cu bandă specială hidrorezistentă și neabrazivă. Pabrizul, faurile, stopurile, proiectoarele, geamurile laterale, luneta și oglinzile sunt izolate cu folie profesională de polietilenă.

Depinde din ce material sunt. Nu toate jantele sunt făcute din metal polișabil. Dacă metalul e polișabil, îl vom polișa oglindă. Oricum, facem teste chimice pe jante și evacuări, pentru a ști dacă pot fi polișate sau nu.

În cazul celor nepolișabile, nu vă faceți griji, vor arăta ca noi. În procesul de full detailing, jantele sunt date jos de pe mașină și tratate separat, chimic, pentru curățare profundă și totală.

Fă o programare

0725 707 714

sau

0738 974 377

Close Menu